Ogłoszenie

www.spaceinvasion.info


  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik Początkującego Gracza

#1 08-08-2011 21:21:46

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Poradnik Początkującego Gracza

PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA





Pierwsze kroki w grze...




Zabawę w SpaceInvasion rozpoczynamy z 1 planetą którą dostajemy na start ... od jej pierwszej rozbudowy zaczyna się budowa wielkiego imperium . Poradnik zalecany jest dla graczy zaczynających swoją przygodę z SI.  Gra niestety wskutek błędów jest częściowo w języku angielskim i niemieckim, stąd też pod zamieszczonymi obrazkami dołączone będzie tłumaczenie do czasu naprawienia problemu.


Ważne : Jeśli kiedykolwiek będziesz wysyłał wiadomoś w grze innym osobom
- Koniecznie należy napisać temat wiadomości. Wiadomości wysłane bez tematu nie docierają do adresata !
- W momencie kasacji wiadomości wychodzących z własnego konta (guzik: Wiadomości)  znikają one również na kontach adresatów,którzy mogą nie wiedzieć, że otrzymali korespondencję.

Uwaga: Zanim zaczniesz rozbudowę swojego imperium po rejestracji w grze, pierwszymi krokami jakie zalecane jest zrobić to ukończyć cały Tutorial. Znajduje się on w prawym rogu dowództwa. Wykonując polecania w nim zawarte krok po kroku dostaniesz od gry surowce, pierwsze statki czy kolonizator. Budując budynki poza kolejnością zawartą w nim, skutecznie utrudnisz sobie ukończenie go.

http://img1.imagilive.com/1016/si1_head_logo.png



SPIS TREŚCI:

1. Dowództwo i Galaktyka
- Zapoznanie z własną planetą
- Mapa galaktyk SpaceInvasion


2. Budynki i Gospodarka
- Budowa infrastruktury górniczej
- Przegląd wydajności kopalń

3. Badania
- Odkryj flotę, zwiększ wydajność konta

4. Budowa konta - Kolonizacje
- Podejmowanie kluczowych decyzji


5. Budowa Konta: Działania Ofensywno - Defensywne
- Bezpieczne loty
- Flota
- Zdobywanie punktów
- Walka
- Dowództwo: Ruchy Flot
- Obrona


6. Sklep - Shop - Ultraplazma
Powyższy podpunkt znajduje się na: xx


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#2 08-08-2011 21:22:05

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza


PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA


1.
Dowództwo
Poznaj swoją planetę




Informacja na temat planety i jej położenia odczytujemy po kliknięciu guzika dowództwo. Po prawej stronie ekranu pojawiają nam się informację dotyczące naszej planety:


http://img1.imagilive.com/1016/main.jpg



W Dowództwie widzimy na samej górze nazwę posiadanej planety wraz z jej współrzędnymi  (koordynatami) podanymi w nawiasie,  surowce, które posiadamy na planecie: żelazo, metal, kryptonit, spice oraz energie (niewykorzystaną/całą dostępną) [Zielona Ramka]

Szczegółowe informacje podane są z prawej strony obrazka z wyglądem planety [Czerwona Ramka]:

Temp - temperatura planety (w grze występują planety od -110 do + 110 stopni, w zależności od odległości planety od słońca)
Größe - wielkość planety ...gracz zaczynający grę dostaje zawsze planetę wielkości 230 pól na start (maksymalna ilość pól dla planet to 400) Pierwsza liczba na obrazku (195) pokazuje zabudowane pola (felder) druga całkowitą ilość pól jakie posiada planeta (250).
Position - Współrzędne, koordynaty - miejsce gdzie posiadamy planetę (o tym potem)


Poniżej mamy dane dotyczące aktualnych budów, badań, budowy floty w danym momencie. [Pomarańczowa ramka]

Gebäude - Budynek
Forschung - Badania
Flotte - Flota

Środkowa rubryka pokazuje czas (zeit) potrzebny do ukończenia budynku, badania, jednostki aktualnie budowanej. Symbol "2t" oznacza 2 dni.
Ostatnia rubryka Im Bau - pokazuje poziom  aktualnego budynku budowanego, badań odkrywanych lub typ jednostki jaka jest produkowana.
Stufe - Poziom budynku (lv)
Planetenbeschreibung jest opisem planety, nie mającym żadnego znaczenia dla gry.

W dowództwie także widzimy wszelkie własne czynności jakie wykonuje się w grze (ataki transporty, itp) jak i wrogie floty lecące z atakiem na posiadane planety...o tym w dziale 5.5 Walka - Dowództwo.


1.1.
Galaktyka
Mapa Uniwersum



Koordynaty: Stanowią zapis naszego położenia w grze. Zapis z wcześniejszego obrazka z dowództwa 03:03:11 oznacza położenie planety na 3 galaktyce (gali), w układzie 3, planeta nr. 11.

W grze mamy 14 galaktyk, każda liczy 400 układów, każdy układ ma 16 planet rozmieszczonych w losowy najrozmaitszy sposób. Położenie swoich planet jak i innych możemy zobaczyć klikając w Menu Gry zakładkę Galaktyka
Galaktykę przeglądamy za pomocą strzałek w lewym górnym rogu ekranu, lub wpisując konkretne układy i klikając każdorazowo guzik "Go" ... podany przykład na obrazku niżej pokazuje 1 galaktykę, układ 27.

http://img1.imagilive.com/1016/gala.png




Oznaczenia kolorów planet na mapie:

Zielone - planety gracza, lub planety sojuszników w razie przynależności do sojuszu - nie można ich atakować.
Czerwone - planety graczy których można atakować, lub którzy mogą Cię atakować
Ciemno Czerwone - planety graczy silnych (nie mogą atakować Ciebie, Ty nie możesz atakować ich ) 
Ciemno Niebieskie - Gracze na urlopie, w strefie ochronnej, oraz na banie (nie można ich atakować)
Jasno niebieskie - gracze innych sojuszy z którymi podpisany jest pakt o nie atakowaniu się (brak możliwości ataku)
Żółte - gracze nieaktywni... tacy którzy zostawili konto bez logowania na dłużej jak 7 dni. (można atakować jeśli ma status nieaktywny)
Łososiowe - Gracze na banie bez urlopu
Różowe - Planety Operatorów Gry
Planety bez nazwy gracza - niezamieszkałe planety - które można kolonizować za pomocą statków kolonizacyjnych.

Po kliknięciu na daną planetę mamy szczegółowe informację na temat jej właściciela jak i pole szczątków jakie wytworzyły się po walce na niej (np. planeta 1:26:5)

http://img1.imagilive.com/1016/pola_z_szcza6a5.jpg



Wpisując w prawym dolnym rogu galaktyki koordynaty gracza możemy w szybki sposób wysłać sondę szpiegowską w celu wyszpiegowania co posiada interesująca nas osoba. Puszczenie sond z zakładki galaktyka wykonujemy za pomocą kliknięcia w guzik "Rozpocznij".

Własne loty, transporty, jak i puszczane sondy lecące do celu pokazywane będą w galaktyce jako zielone kreski (widoczne na obrazku), wrogie ataki lecące na naszą planetę - będą miały kolor czerwony.

Zakładka galaktyka pozwala nam również na zauważenie asteroid graczy. Można je rozpoznać jako większe kulki w lewym rogu obrazków planet (np. planety z asteroidami nr. 1:26:4 na załączonym obrazku). Zakładka pozwala też na skanowanie ruchu innych graczy jeśli to my posiadamy asteroidę (guzik: skanuj - nie pokazany na obrazku - patrz podpunkt 5.6 poradnika ).


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#3 08-08-2011 21:22:28

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza

PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA

2.
Budynki
Budowa infrastruktury górniczej


http://w3si1.spaceinvasion.info/img/buildings/building_1.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/buildings/building_3.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/buildings/building_4.gif




Budowa infrastruktury przynoszącej dochód stanowi bardzo ważny element gry dla wielu graczy grających w SpaceInvasion ... kopalni zbudowanych na planecie NIE DA SIĘ ZNISZCZYĆ poprzez ataki, ich złoża nigdy nie ulegają wyczerpaniu dlatego też surowce zamieniane w kolejne poziomy budynków przynosić będą wraz z rozwojem konta coraz to większy dochód właścicielowi.

Na początek klikamy guzik w menu gry:  Budynki i wybieramy ]Elektrownię Fuzyjną - przyszłe kopalnie potrzebują prądu.

http://w3si1.spaceinvasion.info/img/buildings/building_5.gif



Kliknięcie w nazwę budynku [w czerwonej ramce na obrazku] pokaże właściwości budynku - w tym przypadku ilość prądu jaki będzie dostarczała elektrownia po wybudowaniu. 

Niżej mamy koszty potrzebne do wybudowania - benötigt:  80 Roheisen (Żelaza) 35 Kryptonitu

Ostatnie tabelki pokazują czas potrzebny do budowy budynku wraz z danymi ile zaoszczędzamy czasu za ulepszenia przyśpieszające budowę. Ile brakuje konkretnego surowca do budowy następnego poziomu, oraz wydajność (
Effizienz: ) z produkcją na godzinę: Produktion pro Stunde:

W celu wybudowania naciskamy przycisk po prawej stronie Ausbau auf Stufe 1 - Wybuduj poziom 1 i czekamy aż budynek zostanie wybudowany. Po zakończeniu budowy pojawia się w prawym rogu energia którą wytwarza elektrownia: http://w3si1.spaceinvasion.info/img/icons/icon_05_energy.gif 12/12 (Energia nieużywana/cała dostępna)

Kolejną czynnością jest budowa kopalń. Stawiamy teraz identycznie jak elektrwonię Kopalnie Żelaza na 1 poziom (lv), oraz Kopalnie Kryptonitu na 1 lv w celu rozpoczęcia wydobycia tych surowców. Nowo postawione budynki zużyły sporą część energii .. wartość jej wynosi teraz 3/12.
Jeśli postawimy w tym momencie kolejny level kopalni żelaza (2gi) zużycie energii pokaże -3/12 co w konsekwencji powodować będzie zmniejszoną wydajność naszych kopalń.

Budując kolejne budynki pamiętać należy o wcześniejszym zapewnieniu im prądu, tak by bilans mocy nie spadał nigdy poniżej 0.

Prąd można pozyskać na 3 sposoby:


  • - poprzez Elektrownie Fuzyjne (Najpopularniejszy sposób)
  • - poprzez Fabryki Termosolarne (Elektrownie te spalają Spice dając energię w zamian - mało opłacalna inwestycja)
  • - poprzez budowę Ogniw Słonecznych na planetach (W przypadku ataku każdorazowo jednak są one niszczone)

Po budowie pierwszych Kopalń zapewniających Żelazo i Kryptonit postawić należy Piec Hutniczy który zaopatrzy nowo powstające imperium galaktyczne w metal.

Metal jest potrzebny do budowy floty, jak i niektórych budynków dostępnych w grze. Jego produkcja odbywa się kosztem wydobycia części żelaza. Szczegóły na załączonym obrazku

http://img1.imagilive.com/1016/metak382.png



Budując Piec Hutniczy koniecznie trzeba pamiętać o utrzymaniu Kopalni Żelaza o kilka poziomów wyżej - niż posiadanego Pieca Hutniczego. Jeśli poziom Huty będzie równy Kopalni Żelaza wydobycie tego drugiego surowca będzie na niskim poziomie lub wcale go nie będzie (Piec spalać będzie całe Żelazo).

Zalecana proporcja zabudowy kopalń: 3 kopalnia zelaza, 1 piec hutniczy, 2 kopalnia kryptonitu

W momencie wybudowania pieca hutniczego i pojawienia się pierwszych jednostek metalu na planecie należy pomyśleć o budowie kopalni Spicu.

Spice używany jest jako paliwo dla statków, do odkrywania nowych badań oraz przy niektórych budynkach.  Jednym słowem jest niezbędny dla żądnego sukcesu nowo powstającego imperium .
Do budowy Kopalni Spicu w odróżnieniu od wymienionych wcześniej budynków potrzebny jest metal i kryptonit. Czym temperatura planety jest niższa - tym kopalnie są w stanie wydobyć więcej tego cennego surowca. Wybudowaną infrastrukturą możemy zarządzać w dziale Gospodarka.


Inne budynki:

Poza infrastrukturą górniczą gra posiada również wiele innych budynków. Część z nich pojawi się dopiero na liście dostępnych po odkryciu określonych badań tutaj, osiągnięciu odpowiedniej wielkości konkretnego budynku. Wszelkie wymagania podane są w Menu Gry: Drzewo Technologiczne.

Przykład: W celu budowy fabryki termosolarnej wymagane jest odkrycie w Laboratorium Badawczym: Technologi elektrycznej poziom 4 oraz posiadanie kopalni spicu minimum na 6 poziomie na danej planecie.


Kolejkowanie budynków - "In die Bauliste aufnehmen"

W grze mamy możliwość za-kolejkowania budowy 5-ciu kolejnych budynków jakie chcemy wybudować. W momencie ukończenia pierwszego gra sama pobierze z planety surowce na następny budynek. Wskutek naprawy pewnego błędu w grze, kolejkowanie budynków jest możliwe po odczekaniu około 7-8 sekund od dodania poprzedniego budynku do kolejki.


2.1
Gospodarka
Przegląd wydajności kopalń



W zakładce gospodarka możemy zobaczyć dane dotyczące określonej planety.

http://img1.imagilive.com/1016/gospod.png


Storage capacity - pojemność magazynów [czerwona ramka], w których gromadzone są surowce. Jeśli poziom zostanie przekroczony kopalnia przerwie swoją pracę do momentu wydania nadwyżki lub budowy większego magazynu.

Basin Income- wydobycie stałe, każda planeta niezależnie od budowy kopalń posiada małe wydobycie stałe żelaza i kryptonitu w wielkości 60 i 30 sztuk na godzinę.

Pig iron mine - Kopalnia Żelaza
Blast furnace - Piec Hutniczy
Kryptonite mine - Kopalnia Kryptonitu
Spice mine - Kopalnia Spicu
Fusion plant - Elektrownia Fuzyjna
Solar cells - Ogniwa Słoneczne
Energy technology - Technologia Energetyczna (patrz : Badania)
Mining technology - Technologia Kopalni (patrz: Badania)

Dane dotyczące wydobycia z każdej kopalni [żółta ramka] oraz ilość pochłanianej energii przez dany budynek. Na samym dole podsumowanie :
Production per hour: produkcji na godzinę,
Production per day: produkcji na dzień

Jeśli magazyn jest przepełniony - gra pokaże wydobycie na  godzinę i dzień na poziomie 0.

Gra pozwala również na zmienianie poziomu pracy kopalń [Niebieska ramka]. Wyłącznie Pieca Hutniczego na 0% podniesie przyrost Żelaza które było do tej pory spalane w pewnym stopniu w Hucie.
Zmiana tych wartości - zmniejszenie poziomu pracy kopalń pozwala również na zaoszczędzenie energii która w późniejszym etapie gry wymagana jest do ładowania teleportera, czy działa cząsteczkowego.

W prawym dolnym rogu ekranu mamy do wyboru w co w pierwszej kolejności nadmiar energii będzie wykorzystywany [brązowa ramka] Niektóre budynki działają na zgromadzoną wewnątrz nich energie.

Calculate - - Guzik zatwierdzający zmiany dokonane w Gospodarce.

Ostatnio edytowany przez Mariusz025 (21-11-2011 17:01:37)


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#4 08-08-2011 21:22:52

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza

PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA



3.
Badania
Odkryj flotę,
zwiększ wydajność konta




http://w3si1.spaceinvasion.info/img/buildings/building_8.gif


Badania stanowią istotną część Space Invasion , służą do :


- Odkrycia określonych jednostek floty,
- Przyśpieszaniu floty,
- Wzmacniania siły i obrony floty,
- Odkrycia dział (obrony),
- Odkrycia odkreślonych budynków,
- Zwiększenia wydobycia z kopalni,
- Zwiększenia wydajności elektrowni,
- Obrony przed szpiegowaniem wrogich graczy

Pierwszym krokiem w celu rozpoczęcia procesu odkrywania badań jest  budowa Laboratorium Badawczego. Potrzebna jest nam infrastruktura wymagana do jego budowy, po kliknięciu w Menu Gry w Drzewo Technologiczne widzimy przy nazwie budynku jakie wymagania musimy spełnić by go wybudować.

W przypadku laboratorium jest to budowa 2-óch poziomów Centrum Rozwojowego. Dopiero po wybudowaniu tych budowli na liście dostępnych budynków pojawia nam się Laboratorium Badawcze.

Laboratorium wraz ze wzrostem konta rozbudujemy stopniowo przynajmniej  do 10 poziomu odkrywając w międzyczasie pojawiające się badania. Poziom 10 jest wymagany do posiadania wszystkich dostępnych badań (obrazek z Drzewa Technologicznego)

http://img1.imagilive.com/1016/drzewtech.png


W niektórych przypadkach odkrywamy określone poziomy badań tylko po to by mieć dostęp do kolejnego rodzaju badań. Między innymi tak jest z odkrywaniem jednostek latających (floty)...o tym w dalszej części poradnika...

Czym wyższy poziom laboratorium - tym nasze badania zajmują coraz mniej czasu. Skracanie czasu badań jest słabo widoczne na niskich poziomach odkrywania konkretnych technologi ... z biegiem czasu ta różnica będzie coraz to bardziej widoczna. Graczom którym zależy na jak najszybszym czasie odrywania badań, zaleca się budowę laboratorium docelowo minimum do 12-14 poziomu (w późniejszym etapie gry). Laboratorium budujemy na jednej planecie ponieważ odkrywane tam badania będą dotyczyły całego konta, to znaczy odkrywając na jednej planecie np.  badanie Technologia kopalni, zwiększymy poziom wydobycia surowców z kopalni żelaza, kryptonitu i spicu na wszystkich posiadanych planetach. Budowa laboratorium i odkrywanie badań na kilku planetach nic nie daje, również dlatego, że nie ma możliwości odkrywania dwóch rodzajów badań w jednym czasie.


Charakterystyka dostępnych  badań w grze :
do którego momentu odkrywamy


Ekstraktor Ultraplazmy - Ekstraktor daje możliwość wydobywania darmowego Ultraplazmy. Do jego użycia potrzeba laboratorium badawcze na poziomie 10. Ultraplazma wydobywa się kosztem czasy który można było poświęcić na badania. Czas trwania badań jest losowy z zakresu od 24 do 48 godzin. Po tym czasie na koncie pojawi się 1 sztuka Ultraplazmy


Technologia kopalni - każdy poziom zwiększa o 2% wydobycie z Kopalni Żelaza, Kopalni Kryptonitu i Kopalni Spicu. Badanie odkrywać do oporu.

Technologia energetyczna - każdy poziom zwiększa o 1% ilość energii jaką dostajemy z Elektrowni Fuzyjnej i Fabryki Termosolarnej. Badanie odkrywać do oporu

Badania napędu - badanie potrzebne wyłącznie w celu odkrycia kolejnych badań: trzech napędów do statków występujących w SI. Odkrywamy go do 8 poziomu ...podbijanie na wyższe nie wpływa na nic w grze.

Mechanizm napędowy rakiet - Badanie potrzebne do budowy: Małego Myśliwca, Dużego Myśliwca, Małego Transportera, Dużego Transportera, Sondy Szpiegowskiej i Statku Kolonialnego.Podbijanie kolejnych lv zwiększa ich prędkość o 10%. Odkrywać do oporu.

Mechanizm napędowy dyfuzji- Badanie potrzebne do budowy : Recyklera, Gwiezdnego Krążownika,  Transmitera i Phenixa. Podbijanie  kolejnych lv zwiększa ich prędkość o 10%. Odkrywać do oporu.

Napęd warp - Badanie potrzebne do budowy : Statku Wojennego, Bombowca z płaszczem maskującym, Niszczyciela. Podbijanie  kolejnych lv zwiększa ich prędkość o 10%. Odkrywać do oporu.

Technologia szpiegowska - Jest odpowiedzialna za ilość informacji którą dostajesz w raportach szpiegowskich. Odkrycie lv 6 pokazuje liczbę atakujących jednostek oraz listę ich typów, natomiast lv 8 pokazuje dokładnie ile jednostek jakiego typu nas atakuje. Odkrywać do oporu.

Technologia broni - zwiększa siłę ognia jednostek o 10% . Odkrywać do oporu.

Technologia osłony - podnosi wydajność osłon jednostek o 10%. Odkrywać do oporu.

Systemy obronne - zwiększają ilość punktów strukturalnych jednostek o 10% , przez co trudniej jest je zniszczyć. Podbijać do oporu.

Systemu celu - Technologia potrzebna do budowy określonych dział. Rozwój powyżej 10 poziomu nie daje żadnego efektu

Analizator cząsteczek - jest potrzebny do budowy budynków: Osłony Cząsteczkowej, Działa Cząsteczkowego. Rozwój powyżej 5 poziomu nie daje żadnego efektu

Technologia grawitacji - potrzebna do budowy kilku dział, odkrycie lv 10 odblokowuje badania czarnej dziury ...Rozwój powyżej 10 poziomu nie daje żadnego efektu.

Teleportacja - odkrycie 6 lv pozwala na budowę teleporterów. Rozwój powyżej 6 poziomu nie daje żadnego efektu.

Badanie Czarnej Dziury - odkrycie 2 lv pozwala na zbudowanie Imperialnej Gwiezdnej Bazy. Rozwój powyżej 2 lv nie daje żadnego efektu.

Po odkryciu badań potrzebnych do budowy floty i wybudowiu fabryk broni rozpocząć można ofensywną grę ...

http://w3si1.spaceinvasion.info/img/research/research_1.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/research/research_7.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/research/research_14.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/research/research_13.gifhttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/research/research_9.gif


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#5 08-08-2011 21:23:21

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza

PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA



4.
Budowa konta - Kolonizacje
Podejmowanie kluczowych decyzji




Celem tej części poradnika jest wyeliminowanie najczęstszych błędów jakie gracz nie mający doświadczenia w grze popełnia - wraz z analizą możliwości rozwoju konta.

Gracze grający w Kosmiczną Inwazję sami decydują nad stylem gry, dla jednego będzie to rozbudowa konta w oparciu o własne surowce z postawionych kopalń (górnik), inny będzie realizował ten cel dodatkowo w oparciu o surowce zdobywane na innych graczach - aktywnych jak i nieaktywnych (górnik/flociarz - farmer). Część z graczy świadomie rezygnuje z stawiania wysokich poziomów budynków, zamieniając surowce zdobyte na innych na metal potrzebny do budowy floty, polując jednocześnie na floty innych graczy (flociarz- złomiarz). Ma to na celu niszczenie flot - ze których powstają pola z szczątkami, te następnie są zbierane przez recyklery i wydawane na budowę kolejnych jednostek.


http://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_42_big.jpghttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_48_big.jpghttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_16_big.jpg



Kolonizacja planet

http://w3si1.spaceinvasion.info/img/ships/ship_8.gif




Rozmieszczenie planet stanowi bardzo ważny element gry. W celu kolonizacji planety potrzebujemy statku kolonizacyjnego - który wysyłamy na wybraną niezamieszkałą planetę wybraną z zakładki Galaktyka z misją kolonizacja. Planet skolonizowanych nie da się utracić, oddać, nie mogą zostać też zniszczone ... decyzja co do kasacji i rezygnacji z niej należy zawsze do właściciela. W grze gracz posiadać może maksymalnie 11 planet (+1 dodatkowa po wykupieniu tej możliwości). Przy kolonizacji należy dokonać odpowiednich wyborów miejsc gdzie myślimy docelowo konto prowadzić.

Rozmieszczenie nowych graczy w Inwazji prowadzone jest na zasadzie pojawiania się ich koloni w miejscach w których mamy wolne planety: docelowo - 1-sza galaktyka, gdzie skupia się większość graczy zaczynających zabawę.

Wielkość planet maksymalnie wynosić może 380 pól. Ilość pól jest za każdym razem losowa, kolonizując jedną planetę kilkukrotnie za każdym razem  dostaniemy inny wynik. W przypadku wielu prób (w celu uzyskania dużego wyniku - planety o dużej ilości pól) zakończonych niepowodzeniem zaleca się zmianę planety jaką próbujemy skolonizować. Na części z nich znacznie prościej jest uzyskać wysoki wynik. Zalecana wartość minimalna dla rozbudowy długotrwałej  - 260 pól.

Odbita kolonizacja - to nic innego jak zajęcie niezamieszkałej planety przez inną osobę podczas lotu naszego kolonizatora na nią. Po dolocie do celu pojawi się napis (po niemiecku) mówiący że planeta jest już zamieszkała ... a kolonizator po "odbiciu się od niej" będzie wracał na planetę startową.

Temperatura planet zależna jest od odległości od słońca. Gracze z planetami posiadającymi wysoką temperaturę mogą liczyć na dużą wydajność Ogniw Słonecznych, natomiast wydobycie Spicu wówczas jest znacznie mniejsze. Przy planetach z ujemną temperaturą sytuacja ta jest odwrotna.

Teleportery - stanowią istotny element wysoko rozbudowanych kont. Za ich pomocą flota może się przemieszczać błyskawicznie pomiędzy naszymi planetami bez zużycia paliwa. Czym większe odległości pomiędzy galaktykami, tym gracz potrzebować będzie silniejszych 2 teleporterów na docelowych planetach. Posiadając planety na 1 i 14 gali musimy liczyć się z gigantycznymi kosztami przy próbie połączenia ich teleporterem. Zaleca się budowę planet maksymalnie co 4-5 galaktyk.

Kasowanie planet a ekonomia - jeżeli pierwsze kolonizacje zakończone zostaną uzyskaniem planety z małą ilością pól zaleca się nie kasowanie jej. Niewielka rozbudowa (nawet do 15-18 poziomów kopalń) pierwszych skolonizowanych planet z niską liczbą pól zwróci stosunkowo szybko wydane na kolonizację surowce. W tym samym czasie można będzie czynić starania w uzyskaniu konkretnych dużych planet w innym miejscu. W momencie kolonizacji 11 (ostatniej) planety będzie można przystąpić do powolnego usuwania tych pierwszych małych.



Porady dotyczące kolonizacji :




Flociarz - powinien skupić się na rozmieszczeniu stałych planet w miejscach gdzie będzie w stanie znaleźć możliwie wielu graczy do atakowania. Pamiętać powinien o zostawieniu przynajmniej 1 planety wolnej - tzw. planety lotnej - wypadowej, którą kolonizować będzie jak najbliżej planety przeciwnika. Budowa planety w tak małej odległości - przestacjonowanie tam floty i atak z niej (po postawieniu kilku poziomów baz floty) trwać będzie znacznie krócej niż daleki lot przez kilka układów. Po pomyślnym przeprowadzeniu takiej akcji i powrocie floty na stalą planetę, postawioną wcześniej planetę wypadową będzie można skasować.

Gracz zaczynający zabawę w niszczenie innych flot powinien wziąć pod to, że również sam będzie atakowany przez innych silniejszych graczy. Dobrym rozwiązaniem jest nietrzymanie posiadanej floty w takich sytuacjach w pobliżu wrogich - silniejszych graczy.  Niejednokrotnie gracze stawiają w takich przypadkach planetę(y) w miejscu, które pozbawione jest dużej ilości graczy, na innej stosunkowo bliskiej galaktyce (miejsca małego ryzyka). W przyszłości, poprzez budowę systemu teleporterów można będzie błyskawicznie zmieniać miejsce stacjonowania floty i tym samym zminimalizować szansę na jej utratę.. Takie miejsca małego ryzyka stanowić mogą również dobry  punkt startowy dla podboju odleglejszych galaktyk.

Górnik - konto budować powinien w zależności od czasu jaki może poświęcić grze. Budowa 11 planet w jednym układzie (lub w jego pobliżu)  daje krótki czas przy transportowaniu surowców na 1 planetę ... ale też zachęca innych graczy zajmujących się łupieniem (farmieniem) do polowania na flotę  i farmienia tak postawionego konta. Jeżeli gracz nie ma wystarczająco dużo czasu, by kilka razy dziennie wejść do gry i zebrać surowce, odradza się budowę konta w taki sposób. Miejsce (galaktyka) naprawdę nie ma tu znaczenia... nawet w najodleglejszym miejscu uniwersum w późniejszym etapie gry stać się możemy dobrym źródłem dochodu dla silniejszego gracza przy tak prowadzonym koncie.

Drugą ważną rzeczą jest sposób gry górnika. Jeśli zakłada on małą liczbę ataków i budowę konta poprzez własne kopalnie ceniąc sobie przy tym spokój - rozsądnym rozwiązaniem była by kolonizacja planet poza 1 galą (na której swoje konta posiada większość flociarzy). Pamiętając przy tym by:


  • nie stawiać za dużo planet zaraz obok siebie (duże skupiska zachęcają silnych graczy do farmienia takiego konta),
  • mieć możliwość połączenia tak wybudowanych planet za pomocą sieci teleporterów w przyszłości (czy większa odległość pomiędzy galaktykami - tym większe koszty teleportera)

Zakładając, że górnik będzie prowadził ataki - patrz wyżej, podpunkt pierwszy: Flociarz

Style, sposób gry można łączyć ...wszystko w zależności od własnego pomysłu
na prowadzenie gry


http://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_10_big_moon.jpghttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_43_big_moon.jpghttp://w3si1.spaceinvasion.info/img/planet/big/planet_22_big_moon.jpg


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#6 08-08-2011 21:23:52

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza


PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA



5.
Budowa konta : Działania Ofensywno-Defensywne
Jak grać 



Bardzo ważnym elementem SpaceInvasion dla wielu graczy jest walka i budowa na tyle silniej floty, by można było niszczyć floty innych graczy. Zanim flota wyleci z planety - gracz musi wybudować budynek: Baza Floty. Stanowi on port lotniczy z którego prowadzi się wszelkie działania związane z ruchem flot... dostęp do niego po kliknięciu w guzik  Rozkazy. Potrzebujesz jednego slotu (poziomu budynku) na każdą równolegle latającą flotę, która może składać się z dowolnej ilości jednostek. Kolejny lot inną flotą wymaga następnego wolnego slotu.

Niezależnie czy gra się jako flociarz, czy jako górnik ... każdy gracz nie chcąc stracić zbudowanej floty wraz z surowcami musi opanować robienie Bezpiecznych Lotów.




5.1
Bezpieczne Loty
Jak puszczać fs-y





To nic innego jak zabezpieczenia posiadanego dobytku (floty, surowców) na czas nieobecności przed komputerem. Gracz kończąc grę danego dnia zabiera cały swój dobytek ustawiając jego powrót na czas w jakim będzie chciał kontynuować grę... tych lotów nie widzi żaden inny gracz czy skaner galaktyczny... widoczne są jedynie dla właściciela konta.
Posiadając w składzie floty Recykler, lub Statek Kolonialny bezpieczny lot można zrobić na dowolną planetę - zamieszkałą lub nie. W przypadku braku tych jednostek należy wysyłać go po planetach posiadających właścicieli. Do pomocy przy wysyłaniu fs-ów służy kalkulator bezpiecznych lotów pod adresem:

>> http://www.si-master.com/pl/savecalc <<




Zasady Korzystania z Kalkulatora:


http://img1.imagilive.com/1016/fs.png



1.Wpisujemy w pierwszej ramce koordynaty naszej planety z jakiej chcemy wykonać bezpieczny lot [Czerwona ramka]

2. Wpisujemy prędkość najwolniejszej jednostki jaką posiadamy z wszystkich dostępnych
jakie zabrać chcemy w bezpieczny lot (lub używamy guzik przelicz wpisując poziom posiadanych badań, i zaznaczając tą jednostkę tam - kalkulator sam pokaże nam tą prędkość wtedy) [Błękitna ramka]


3. Wpisujemy w ramce "Docelowy czas lotu w obie strony" za ile godzin i minut chcemy by nasza flota wróciła nam na planetę wiedząc że będziemy wtedy w grze. [Zielona dolna ramka]

4. Naciskamy Przelicz Bezpieczny Lot [Fioletowa Ramka]

5. Odczytujemy  [Żółta ramka] dane na jakie koordynaty puścić nasz bezpieczny lot oraz prędkość z jaką ma polecieć ... wartość "x" w przykładzie oznacza dowolna planetę tego układu

Podane dane wykorzystujemy w grze .... klikamy guzik Rozkazy
Wybieramy wszystkie jednostki jakie chcemy puścić w fs-a, w ramkach w prawym dolnym rogu wpisujemy koordynaty jakie symulator bezpiecznego lotu nam podał ... klikamy guzik "Dalej". Pamiętać należy że prędkość lotu zależeć będzie od najwolniejszej jednostki użytej w nim (Ogniwa Słoneczne się nie liczą)

http://img1.imagilive.com/1016/fsh.png




Na kolejnej stronie (obrazek niżej) zaznaczamy po lewej stronie opcję "Bezpieczny Lot", w ramkach po prawej stronie , klikamy na napis "Wszystkie Surowce" w celu zabrania całego dobytku ... oraz ustawiamy prędkość takiego lotu jaką podał nam symulator wcześniej.

http://img1.imagilive.com/1016/fs2.png



Pod spodem mamy podsumowanie co puszczamy w bezpieczny lot. czas trwania (odcinek) jest czasem lotu floty do docelowej planety - po dolocie do celu, identyczną ilość czasu zajmie jej powrót na naszą planetę.  (czyli jest to nic innego jak Docelowy czas lotu w jedną stronę, podany wcześniej w symulatorze).
Po upewnieniu się że podane dane są takie jak w symulatorze, naciskamy guzik "Start" puszczając Bezpieczny Lot.
Flotę z czasem lotu do celu i powrotu od niego widzimy w Dowództwie - Bezpieczny Lot wyświetlany jest tam jako "Saveflug". Zanim doleci on do planety docelowej gracz ma możliwość zawrócenia jej poprzez guzik Rozkazy komenda "Wycofanie"

Poprzez wykorzystanie opcji bezpieczny lot, wraz z odbiorem go na powrocie gracz zabezpiecza cały posiadany dobytek.

Uwaga: Przy puszczaniu fs-ów, należy za pomocą zakładki Galaktyka zobaczyć status planety na jakie się puszcza go. Wysłanie fs-a na planetę należącą do gracza nieaktywnego lub posiadającą status "locked" (zbanowanego), w przypadku kasacji takiego konta przez system, kończy się zawróceniem puszczonego tam Bezpiecznego lotu - Operatorzy nie będą zwracali strat poniesionych wskutek szybszego powrotu takiego lotu

5.2
Budowa floty
Jednostki dostępne w grze






Jednostki służą do zabezpieczania własnego dobytku, kolonizowania nowych planet, zbierania złomu z pola szczątków,  oraz przede wszystkim do ataku  i obrony. Ich produkcja odbywa się w Fabryce Broni. Zaczynając zabawę w Kosmiczną Inwazję powinniśmy pomyśleć nad budową floty najbardziej odpowiedniej dla naszego stylu gry.


Jednostki dostępne w grze


http://img1.imagilive.com/1016/units.png



Jednostki można podzielić na 3 grupy:




Flota która służy do transportu. Posiada sporą pojemność (ładowność), budowa jej jest konieczna w celu zabezpieczania posiadanych surowców jak i do łupienia innych sąsiadów. Flota ta jest stosunkowo słaba dlatego też nie nadaje się do atakowania bez eskorty w postaci jednostek ofensywnych. W momencie odkrycia przez gracza Transmitera zaleca się budowę tylko tego typu jednostek (Małe i Duże Transportery stają się wtedy mało użyteczne)


Flota Ofensywna :
Podział z uwzględnieniem napędów



Mały Myśliwiec
Koszt: 4.000 Metal, 2.000 Kryptonit, 100 Spice.
Najszybsza flota w grze. Jego prędkość jest uzależniona od rozwoju badań Napędu Rakiet. Flota posiada stosunkowo słabą osłonę przy bardzo dużej sile ognia. Gracz decydujący się na budowę tylko takiego typu jednostek będzie musiał posiadać dość sporą przewagę nad przeciwnikiem, lub liczyć się z ponoszeniem sporych strat w walkach.

Duży Myśliwiec
Koszt: 8.000 Metal, 4.000 Kryptonit, 300 Spice.
Prędkość Dużego Myśliwca uzależniona jest od rozwoju badań Napędu Rakiet. Flota posiadająca przeciętną prędkość,  pomijana jest przez graczy w budowie z uwagi na bardziej wydajniejsze jednostki w grze

Gwiezdny Krążownik
Koszt: 25.000 Metal, 10.000 Kryptonit, 1500 Spice.
Stosunkowo wolna flota, wymagająca dodatkowo spicu w produkcji. Prędkość uzależniona od rozwoju badań Mechanizmu Napędowego Dyfuzji. Z uwagi na niską wartość początkową prędkości i osłon Gwiezdny Krążownik jest jednostką nieopłacalną w budowie.

Phenix
Koszt: 30.000 Metal, 20.000 Kryptonit, 5.000 Spice.
Jedna z 2 najczęściej budowanych flot w grze. Jej duża prędkość oraz siła ognia jest jej największym atutem. Prędkość uzależniona od rozwoju badań Mechanizmu Napędowego Dyfuzji. Decydując się na budowę Phenixów pamiętać trzeba o nie najsilniejszej osłonie, która wymusza robienie stosunkowo dużej przewagi nad flotą przeciwnika w celu uniknięcia własnych strat. Drugą wadą Phenixów jest spory koszt spicu  potrzebnego do ich produkcji.

Statek Wojenny
Koszt: 35.000 Metal, 25.000 Kryptonit
Jedna z dwóch flot najczęściej budowanych w grze. Statki Wojenne posiadają umiarkowanie dobrą prędkość, oraz korzystny stosunek siły ognia do obrony. Prędkość uzależniona od rozwoju badań Napędu Warp. Ulubiona flota wielu graczy.
   
Bombowiec z Płaszczem Maskującym
Koszt: 40.000 Metal, 60.000 Kryptonit, 10.000 Spice.
Bombowce są jednostkami poruszającymi się z przeciętną prędkością, która uzależniona jest od rozwoju   badań Napędu Warp. W odróżnieniu od reszty floty w Space Invasion są one całkowicie niewidoczne na skanerach galaktycznych. W monecie puszczenia ataku przeciwnik widzi je w Dowództwie dopiero gdy pokonają 50% czasu lotu do celu... ostatnim plusem ich jest "runda zerowa" w czasie walki. Jest to nic innego jak 1 wolny atak w instalacje obronne przeciwnika, które są niszczone w małym stopniu przed właściwą walką całej wysyłanej floty. Decydując się na budowę Bombowców pamiętać należy o wielkich wydatkach w postaci spicu i kryptonitu, jak i bardzo słabej Osłonie tej floty. Odradza się budowę wielkich flot w postaci Bombowców, za wydane koszty na nie można wybudować znacznie lepszą flotę innego rodzaju.

Niszczyciel
Koszty: 60.000 Metal, 50.000 Kryptonit, 2.000 Spice
Najsilniejsza flota ofensywna w grze. Niszczyciele posiadają słabą prędkość, która uzależniona jest od rozwoju badań Napędu Warp.
Flota godna polecenia osobom które nie przykładają dużej wagi do prowadzenia ofensywnych ataków, skupiając się na obronie własnego dobytku. Z uwagi na słabą prędkość są łatwe do przechwycenia (o tym niżej). Wymagają w budowie spicu.

Imperialna Gwiezdna Baza
Koszty: 3.000.000 Metal, 2.000.000 Kryptonit, 500.000 Spice.
Najwolniejszy statek w całej grze. Prędkość uzależniona od rozwoju   badań Napędu Warp. Odradza się budowę IGB wszystkim osobom myślącym o wykorzystaniu go w lotach ofensywnych z uwagi na bardzo słabą prędkość. Gwiezdna Baza wykorzystywana jest najczęściej jako najwolniejsza jednostka do puszczania bezpiecznego lotu. Imperialna Gwiezdna Baza w zamyślę miała niszczyć Asteroidy innych graczy, niestety ta opcja nie jest aktywowana w SI.

Flota do innych celów



Sonda szpiegowska
Koszt: 3.000 Kryptonit, 200 Spice.
Bardzo szybka jednostka używana do szpiegowania planet wroga. Często używana przez graczy jako ogranicznik strat w walkach. Z uwagi na bardzo słabe osłony gracze dodają je wraz z wysyłaną flotą ofensywną, ogranicza to straty jednostek ofensywnych kosztem  sond. Prędkość sond uzależniona jest od rozwoju badań Napędu Rakiet

Recycler
Koszty: 2.000 Żelazo, 10.000 Metal, 5.000 Kryptonit.
Jedyna jednostka w grze mająca możliwość zbiórki złomu z pół ze szczątkami, które powstają wskutek walk flot. Pojemność recyklera = 25.000 jednostek. Dość wolna prędkość Recyklerów uzależniona od rozwoju badań Mechanizmu Napędowego Dyfuzji.Każdy gracz powinien posiadać te jednostki

Statek Kolonialny
Koszt: 10.000 żelazo, 20.000 metal, 15.000 kryptonit, 8.000 spice.
Statek używany do kolonizacji planet. Jego powolna prędkość uzależniona jest od rozwoju badań Napędu Rakiet. Często używany jako najwolniejsza jednostka do bezpiecznych lotów.

Prędkość jednostek w grze, ich siłę ognia, osłon czy struktury zwiększamy za pomocą dostępnych badań - patrz podpunkt 3.0 Charakterystyka dostępnych badań w grze

Kalkulator Budowy Floty:


koszty, punkty i czasy budowy floty


>> http://www.si-master.com/pl/fleet <<


5.3
Rozbudowa konta
Zdobywanie punktów - surowców




Space Invasion przelicza trzy wyniki dla każdego gracza: budynki, badania i flotę. Obrona będzie doliczona do floty. Dostaje się jeden punkt za każde wydane 2000 jednostek surowców - spice nie jest wliczane. Jeśli jednostki zostają zniszczone, budynki obniżone lub kolonie skasowane, traci się odpowiednią ilość punktów.

Surowce zdobywać można na kilka sposobów, poprzez:

Wydobycie z własnych kopalń,
Wymianę nadwyżek surowców - Handel (lub poprzez płatną opcję Handlarz - Merchant)
Farmienie (łupienie) wydobycia sąsiadów - za pomocą posiadanej floty,
Niszczenie wrogich jednostek - powstałe pola ze szczątkami zbierane będą przez recyklery.

Zanim jednak powstanie nam flota zdolna prowadzić duże akcje ofensywne należy możliwie szybko rozbudować własne kopalnie. Najprostszym pewnym sposobem zdobywania punktów dla graczy zaczynających zabawę jest farming graczy nieaktywnych.
W menu gry: klikamy guzik Galaktyka. Szukając jak największego konta gracza nieaktywnego oznaczonego kolorem żółtym na mapie. Czym więcej punktów posiada - tym większe kopalnie i zysk. W przypadku dużych kont nieaktywnych a słabego poziomu Technologi Szpiegowskiej u gracza, sondy mogą nie pokazywać czy nieaktywny ma obronę. Najprostszym sposobem w takiej sytuacji na upewnienie się, jest wysłanie jednego małego myśliwca, lub transportera z misja "atak" i sprawdzenie po raporcie z walki czy dana kolonia jest broniona.
Po wspomnianym sprawdzeniu czy kolonia/kolonie jakie nas interesują nie posiadają obrony możemy latać i zbierać surowce z nich jednostkami transportowymi wykonując atak. Limitem lotów na takie konto jest liczba posiadanych baz floty ... gracza nieaktywnego można atakować do woli, kolonie te nie mają limitu ataków, a w przypadku jakby wrócił któregoś dnia jednak... nie doliczy się kto go tyle atakował
Ważne: każdy zwycięski atak koloni dowolnego gracza, przejmuje maksymalnie 50% surowców jakie posiada.

Podpowiedź: Czym kolonia gracza nieaktywnego jest bliżej 1 galaktyki, tym więcej graczy stosuje na nim taką taktykę . Znajdując kilka planet nieaktywnych w dalszych rejonach uniwersum możemy czerpać więcej surowców z takich koloni (mniejsza konkurencja).


5.4
Walka
Ofensywa



Dla wielu graczy - najważniejszy element zabawy  Kosmicznej Inwazji. Budowa wielkiej flot w celu zapisania się na kartach ]historii  danego uniwersum. Trafienia na sam szczyt poprzez złomowanie innych flot. W celu ochrony gracza przed walką z bardzo silnymi przeciwnikami gra posiada system 15 stref ataku.


[center][SIZE=5]Strefy Ataku[/size]



http://img1.imagilive.com/1016/ggfgdg.png


Każdy gracz może być atakowany tylko przez
graczy znajdujących się +/- 2 strefy ataku od niego.


Wyjątki:
Strefa ataku 1 może być zaatakowana tylko ze strefy ataku 1
Nieaktywni gracze mogą zawsze być atakowani
Na uniwersum Retro dodano 16 strefę ataku od 10.000.000 pkt

Gracze w odpowiedniej strefie ataku mają zawsze kolor w zakładce galaktyka: Czerwony, status ich planet - Wrogi. Po puszczeniu sond  i znalezieniu celu - przechodzimy do Symulatora Walk.

>> http://www.si-master.com/pl/sim <<



SI Master- Symulator Walk



http://img1.imagilive.com/1016/symulaotr_walk.png



Wklejamy w nim z prawej strony za pomocą guzika do tego przeznaczonego nasz raport szpiegowski. Z prawej strony widzimy flotę jaką ma nasz cel, z lewej natomiast wpisujemy flotę jako będziemy chcieli użyć do ataku, nie zapominając przy tym ustawić poziom naszych badań dotyczących floty (Tech. Broni, Osłony, Systemy Obronne), jak i techów przeciwnika.
Symulator sam policzy nam ile strat możemy mieć przy takim ataku po wpisaniu proponowanej floty którą chcemy użyć. W ramce niżej (nie pokazanej na zdjęciu) pokaże też jakie wytworzy się pole zniszczeń i ile potrzebować będziemy recyklerów do zebrania naszego przyszłego dzieła zniszczenia. Np.

Pole zniszczeń
Metal: 1165200 Kryptonit: 844000 = 80.37 Recyclerów

Wiedząc ile potrzebujemy by daną walkę rozstrzygnąć na swoją korzyść przystępujemy do wysłania ataku oraz zaraz po nim recyklerów - zanim jeszcze flota doleci do celu.

Uwaga: Symulator walk nie jest narzędziem podającym precyzyjne liczby. Zaleca się wysyłanie większej ilości floty niż minimalna potrzebna do zniszczenia celu. (Przekłamuje często na niekorzyść atakującego, który ponosi więcej strat jak podaje kalkulator)

Ataki puszczamy z zakładki Rozkazy, posiadając wolne bazy floty.
Pamiętać  należy że:
-Prędkość  lotu ataku będzie zależna od najwolniejszej jednostki jaką dodamy do ataku (czym większa -prędkość- tym krótszy czas lotu)
-Każda z planet graczy aktywnych może być atakowana  3 razy na dobę, po zrobieniu 3 go ataku system automatycznie zablokuje możliwość wykonania kolejnego na okres 24 godzin o pierwszej walki.
-Zaleca się pozostawienie przynajmniej 1 wolnej bazy floty, w razie gdyby inny gracz atakował mamy możliwość zabrania dobytku w bezpieczny lot.Po starcie czas lotu widzimy w ekranie dowództwa.


5.5
Walka - Dowództwo
Ruchy flot




Flottenbewegungen - Ruchy flot



http://img1.imagilive.com/1016/fgggfg.png


Niestety wskutek błędów loty pokazywane są w dowództwie w języku niemieckim.


Angreifen- Atak
Recyclen - Recykling
Saveflug - Bezpieczny lot
Transport - Transport
Stationieren - Stacjonowanie
Kolonisieren - Kolonizacja
Spionage - Szpiegowanie
Alianzgeriff - Atak sojuszu


Pierwsza tabelka - Eigene Flotten - pokazuje własne floty lecące do celu.
Druga Wiederkehrende Flotten - czas potrzebny do powrotu tych flot.


Zanim wysłana flota doleci do celu w pierwszej tabelce, gracz ma możliwość zawrócenia jej. Wówczas czas powrotu (w drugiej) będzie równy okresowi jaki flota przeleciała od momentu startu do chwili zawrócenia. (Guzik Rozkazy - "Wycofanie")
Na ekranie dowództwa również widzimy ataki lecące na nas - będą miały one czerwone tło.

5.6
Obrona
Działa, Podstawki, Przechwyty, Skaner Galaktyczny





Działa


Każda planeta po wybudowaniu odpowiednich Fabryk broni daje możliwość graczowi na budowę obrony w postaci dział i dwóch kopuł.

Największym plusem posiadania dział na planecie jest ich odbudowa po walce. W przypadku zwycięskiego ataku wrogiej floty, zniszczeniu ulega tylko 1/3 dział jakie posiadamy, reszta pomimo raportu walki w którym odnieśliśmy porażkę, po walce od razu sama się odbudowuje. Działa też (w szczególności te silne - najdroższe,) posiadają bardzo wysokie walory obronne przez co przeciwnik musi posiadać sporą flotę by sforsować solidny bunkier (bunkier - planeta z dużą ilością dział).

Minusy : niestety działa nie są flotą mobilną, po wybudowaniu ich gracz niema możliwości zabrania ich w razie ataku wroga. Budowa kilkudziesięciu dział sprawi że przeciwnik do przedarcia się przed naszą obronę potrzebował będzie znacznie większej ilości floty. Kategorycznie odradza się budowę wielkiej ilości dział , nie było nigdy tak potężnego bunkru, by nie znalazł się gracz który rozwaliłby go...  O ile na początku gry działa pomóc mogą i odstraszyć agresorów, o tyle w późniejszym etapie gry po wejściu w odpowiednio wysoką strefę ataku staną się łatwym łupem bardzo silnych graczy... ich budowa w zamian budowy floty jest stratą surowców.

Duża i Mała Kopuła - element defensywy, Mała zapobiega nalotowi składającemu się z kilku jednostek, Duża jest w stanie wytrzymać ataki wielkości do 80 Statków Wojennych. Na każdej planecie można wybudować po 1-ej kopułe - przydatne i tanie  w budowie - warto w nie zainwestować.



Podstawka


To nic innego jak umiejętność podstawienia odpowiednio dużej ilości posiadanej floty (której przeciwnik całej nie widzi) w celu zniszczenia lecącego w nas ataku. Całość należy wykonać w taki sposób aby ilość surowców i jednostek jakie są na planecie (w szczególności Spicu) w trakcie trwania ataku agresora pozostała w  stanie uniemożliwiającym mu stwierdzenie że jesteśmy on-line. Duży ubytek spicu na raportach szpiegowskich oznacza najczęściej obecność gracza jakiego się atakuje.



[SIZE=5]Przechwyty[/SIZE]


>> Przechwyt << to nic innego jak wysłanie własnego ataku który doleci do planety wroga kilka sekund po powrocie jego floty z innej misji. Przeciwnik nie będzie miał wówczas jak zabrać wracającej floty w tak krótkim odstępie czasu jaki będzie posiadał. Do wykonywania obliczania służy odpowiedni Kalkulator:
>> http://www.si-master.com/pl/intercept <<
Gracz też posiadać musi dane co do czasu lotu przeciwnika, którego flotę chce przechwycić .

Wspomniany kalkulator używać można również do obrony przed przechwytami. Poprzez wpisanie planety gracza jakiego obawiamy się, wraz z jego badaniami - jesteśmy w stanie szybko policzyć ile zajmuje mu dolot do naszej planety z jakiej będziemy atakować kogoś innego. Jeśli czas ten jest krótszy jak nasz czas lotu w 1 stronę jaki chcemy wykonać, należy się liczyć z możliwością przechwytu własnej floty - w szczególności jeśli przeciwnik posiada dostęp do asteroidy i widzi co robimy.


Skaner Galaktyczny


Jest budowlą którą postawić można tylko na Asteroidzie. Skaner galaktyczny pozwala na skanowanie za ruchami flot w układach słonecznych. Z rozwojem skanera wzrasta jego >> zasięg << . Właściciele Skanera Galaktycznego widzą dodatkowy przycisk "Skanuj" w podglądzie galaktyk po wejściu na asteroidę, w układach które są w zasięgu skanera:

http://img1.imagilive.com/1016/skaner_galaktyczny.png



Samo skanowanie kosztuje 5000 Spice i analizuje dany układ słoneczny. Wtedy ujawniają się wszystkie ruchy flot poza Bezpiecznym Lotem oraz zawróconym lotem stacjonującym. Wszystkie ataki, kolonizacje, recyclingi oraz stacjonowania są widoczne. (O ile nie są wykonywane bombowcami z płaszczem maskującym - tych jednostek na skanerze nie będzie widać)


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 

#7 08-08-2011 21:30:42

 Mariusz025

Administrator

Zarejestrowany: 01-08-2011
Posty: 226

Re: Poradnik Początkującego Gracza

PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA




Uwagi Końcowe:



Powyższy poradnik stanowi pomoc dla graczy początkujących chcących dłużej pograć w Kosmiczną Inwazję.
Pozostały poruszone w nim wszystkie najbardziej istotne elementy gry dla początkującej osoby. Graczy których zainteresuje gra w jeszcze większym stopniu zapraszamy do wizyt na Polskim forum gry , dział>> FAQ << stanowi cenne źródło wiadomości...

Przydatne ważne linki:

1. >> SI Master <<
Zbiór kalkulatorów, przydatnych danych do gry

2. >> Tryby Urlopu <<
Informacje na temat urlopowania konta w grze

3. >> Administracja Sojuszem <<
Poradnik jak zarządzać własnym sojuszem

4. >> Bugi - znane błędy w grze<<
Spis ważnych błędów


... ponadto szukać na nim należy wszelkich aktualności dotyczących gry, oficjalnych ogłoszeń, konkursów w których można wygrać dodatkowe surowce. Dla obecnych i  przyszłych spamerów forumowych;)  przeznaczono dział>>Kącik Mówców<<. W razie  pytań dotyczących gry ... szukaj odpowiedzi na forum

Pomyślnych lotów


NIKT z ekipy nie poprosi Cię o LOGIN i HASŁO do twojego konta w grze.
Nie daj się oszukać .

Offline

 
  • Index
  •  » FAQ
  •  » Poradnik Początkującego Gracza

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pozycjonowanie tarnobrzeg